10 gün sürecek bir işi 3 günde aynı maliyetle nasıl yaparsın?

Dostalarımdan çok şey öğreniyorum. Geçen gün birlikte yemekteyiz. Arkadaşım dedi ki; Bir işi aynı paraya daha kısa sürede…

Dostalarımdan çok şey öğreniyorum. Geçen gün birlikte yemekteyiz. Arkadaşım dedi ki; Bir işi aynı paraya daha kısa sürede bitirmek için ne yapmak lazım biliyor musunuz? 10 günlük bir iş düşünün 3 günde bitirmek istiyorsunuz. Siz çalışanlarınıza bu işi 5 günde bitirirseniz 2 misli para alırsınız ama 3 günde bitirirseniz 3 misli para alırsınız derseniz bu iş 5 günde biter. İnsanlar ilk hedefle gevşerler. Ama alternatifsiz bu işi 3 günde bitirirseniz 3 misli para alırsınız derseniz bu iş 3 günde biter. Eğer incentive vermezseniz 14 güne uzayabilir. İnsanlar incentive olursa molalarını kısaltır. İşi daha verimli yapmaya soyunur. işi yaymaz. Ek iş almakla uğraşmaz. İşe odaklanır.

Incentive bir işi hızlı ve verimli yönetmek için en önemli araçtır. İnsanlar ek efor için genelde ek faydalar isterler. O kadar çalıştım ama karşılığını alamadım sözleri kulağımızdadır.

Biz kendi işimizde incentive’i satış artırmak için kullanıyoruz. Bunu verimli yapmak için uyguladığımız kritik noktaları paylaşmak isterim.

  • Hedef ulaşılabilir olmalı. Eğer hedefe ulaşamazsanız bir sonraki incentive’de olukla para dökseniz inanç kalmadığı için başarılı olmaz.
  • Incentive değerli olmalı. Burada ROI’ye bakıp ona göre karar vermek en doğrusu. Kitlenize uygun değerde ödül verilmesi iyi olur. Eğer bütçeyi artırmak isterseniz süreyi artırıp geliri artırmak bir yöntem olabilir. Burada süre önerim maksimum 2 aydır.
  • Rekabeti desteklemeli: Insanın egosunu tatmin etmek, çoğu zaman çok daha kuvvetli bir motivasyon aracıdır. İnsan başarmak ister. Önde olmayı ister. Bu motivasyonları tatmin etmek için mutlaka yarışma ve hatta oyunlaştırma en çok kullandığımız etkidir.
  • Uzun süreli incentivelerde kısa süreli ek incentiveler haftanın birincisi ekibe baklava, çiğköfte, midye dolma bile verdiğimiz olduJ kolasına maç yapıp arkadaşlarımızı kızdıran bir toplumuz biz.
  • Toplam hedefe ulaşma: Bunun için birbirini iyi tanıyan çalışma süresi uzun bir ekip gerekli. Toplam hedef verdiğinizde, biri hedefini tuttursa bile toplam hedef tutmadan ödül alamayacağı için diğer arkadaşlarını kendi çalışması ile motive eder ve nasıl iyi sattığını diğer arkadaşlarına da öğreterek hedefe koşturtmaya çalışırlar.
  • Takım liderlerine ve müdürlerini de işin içine katmak. Bu seviyede rekabet daha da keskindir. Lider olmuş biri oradan inmek istemez. O yüzden o kişileri yarıştırmak en etkili yollardan biridir.
  • Incentive olarak sağlanan fayda insanın kendi başına yapmasının zor olduğu şey olsa iyi olur. Örneğin bir çalışan kendi başına avrupa seyahati yapamayacaksa seyahat verilebilir.
  • En önemlisi kazananların gittiği seyahat, yemek veya ödüllerin iletişiminin içeride çok iyi yapılması. Resimlerle, iç iletişim kaynakları ve sosyal medya kullanılarak ne kadar iyi bir gezi olduğu veya ne kadar çok eğlenildiği mutlaka kazanamayanlarla paylaşılmalı.
0 Shares:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlar ilginizi çekebilir
Daha Fazla

TALK LIKE TED

Carmine Gallo’yu Apple deneyimi kitabıyla tanıdım. Basit örneklerle perakende deneyiminin nasıl yaratıldığını aktarıyordu. Yeni kitabı “Talk Like Ted”…
Daha Fazla

Başarı Denemeye Cesaret Etmektir

İş geçmişimde hedeflerimin hep üstüne çıktım ama keyfini çıkartamadım. Nedenini de bilmiyordum. Ulan İstanbul diye bir dizide şöyle…
Daha Fazla

Girişimci Nazım Hikmet gibi olmalı…

Sen yanmasan, ben yanmasam, biz yanmazsak nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa? Nazım Hikmet Oratoryosunu seyrettiğim her seferinde gözlerim doluyor. Girişimcilikle…