Google’ın Son SEO Güncellemesi Ne Getirdi. Apple Yeni Reklam İşine Giriyor. Starbucks Rusya’dan Çıkmaktan Pişman Olacak. Trendyol Cüzdanı Dönüştürdü.

 

Google, arama sonuçlarında SEO için üretilmiş içerikler yerine özgün içerikleri önceliklendireceğini açıkladı.

Şirket, paylaştığı “Arama yapan insanlar için insanlar tarafından üretilen daha fazla içerik” başlıklı blog gönderisiyle yeni arama güncellemelerini duyurdu.

Bu güncellemeler, şimdiye kadar arama sonuçlarında yüksek puana sahip olan düşük kalitede, özgün olmayan içerikleri azaltmaya odaklanıyor. Yani Google kuralları ile araştırılmış içerik yerine kullanıcı deneyimini de içeren içerikleri daha ön plana çıkartacağını söylüyor. Uzun zamandır otomatik ve kendini tekrarlayan içerik üreten bazı firmaları eleştiriyordum. Bu firmaların son güncelleme ile zarar göreceğini söyleyebilirim.

Biz bu güncellmenin geleceğini uzun süredir tahmin ediyorduk. icerikler.com ve eticaretmerkezim.com’da başladığımızdan beri özgün ve kullanıcı gözünden içerikleri üretiyoruz. Eminim müşterilerimiz bu güncellemeden çok iyi faydalanacaktır.

Google kendi blog sayfasında nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatan bir yazı yayınladı. LINK

Şirketin Arama’nın genel irtibat sorumlusu Danny Sullivan tarafından yazılan gönderide, “Okuyucuları bilgilendirmek yerine tıklamaları çekmek için tasarlanmış gibi görünen içeriğin insanların yararlı bulmadığını biliyoruz” diyor. Bu yüzden de yüksek performans gösteren SEO odaklı içerikler, yerini insanlar tarafından hazırlanan özgün içeriklere bırakacağı blog gönderisinde belirtiliyor.

SEO’nun tamamen ortadan kalktığını düşünmemek gerekir. Bundan böyle markalar SEO odaklı içerikler hazırlarken, daha özgün, bilgi dolu ve yüksek kalitede içerikler üretmeleri daha iyi sonuçlar verecektir. LINK

Apple, kendi uygumalarında reklam gösterecek.

Apple, iPhone’larda Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler gibi önceden yüklenmiş olarak gelen uygulamalarda reklam göstermeyi planlıyor. Şimdilerde de Apple, bu uygulamalarda reklam göstermek için bazı testler gerçekleştiriyor. LINK

Rusya’nın Starbucks’u: Ülke yapımı olan kahve zinciri Stars, kahve devi olan Starbucks’ın yerini alıyor. Starbucks kafeleri Mart ayında kapatıldı ve şirket, Ukrayna ile devam eden savaş nedeniyle Mayıs ayında Rusya’dan tamamen çekildi. Starbucks’ın Rusya’da yaklaşık 2000 çalışanı ve 130 mağazası vardı. Stars‘ın ortak sahibi, Rusyada onlarca restoran restoran sahibi Anton Pinsky, tüm satış noktalarının kademeli olarak yeniden açılacağını söyledi. Starbucks’ın kendi üretim temeli olduğu için, Stars Coffee’nin sahipleri yeni tedarikçiler bulmak zorunda kaldı ve Starbucks deneyimini başarılı bir şekilde müşterilerle bölüşmek için önceden Starbucks’ın çalışanlarını işe almaya başladı. Ek olarak, Stars Coffee’nin logosu, dairenin ortasında bir kadın olmasına rağmen geleneksel Rus başlığı takan Starbucks’ın logosuna benziyor. LINK

Merkez Bankası 13 şirkete elektronik para kuruluşu ve 3 şirkete de ödeme kuruluşu olarak faaliyet göstermek üzere onay verdi.

Yayınlanan karar metinlerinde yer alan şirketlere bakınca en çok dikkat çeken bu izni almak için uzun süredir bekleyen Trendyol oluyor. Trendyol Cüzdan uygulaması ile uzun süredir başarılı bir bağlılık programı uyguluyordu. Listede dikkat çeken diğer şirketler ise ülkemizin önemli market zincirlerinden Migros‘un şirketi MoneyPay ve birkaç yıl önce Koç Grubu tarafından kurulmuş ve grup içi ve grup dışı finansal hizmetler sunan Token şirketi oldu. Aslında herkes bu pazara girdi diyebiliriz. Rekabet tüketiciye fayda sağlayacaktır. LINK

0 Shares:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlar ilginizi çekebilir
Daha Fazla

GittiGidiyor Trafiğini Kim Aldı?

Temmuz Similarweb rakamları açıklandı. Gittigidiyor’un kapanması ile kaybedilen trafik rakiplerine dağıldı. En yüksek payı 11,7 milyon ziyaret ve…