E ticaret zirvesi 2017’de birlikte konuştuk ama benim için daha faydalı olduJ
Çok detay vermem doğru olmaz ama birkaç başlığı sunmak isterim.
Halil Erdoğmuş Omni Channel stratejisini çözmüş uyguluyor;
- “Internet bir satış kanalı değildir. Müthiş bir pazarlama kanalıdır.”
- “Anne Baba olarak çocuklarınıza (mağaza ve online site) eşit davranırsanız satışlarınız artar” diyor. Şu an kadar deneyimlediğim kadarıyla; firmalar maalesef ya online veya fiziksel mağazayı daha çok önemsiyor. Bunların başında Beyaz Eşya Firmaları ve Telekom operatörleri geliyor. Mağazalar hala en değerli kanallar ancak Halil Bey’in ifade ettiği çocukları ayırmama konusuna ben de çok uzun süredir katılıyorum. Uygulatamama sebebi bu kanalları Omni channel stratejisinde yönetememek. Halil bey bunu çözmüş. “Online’dan al mağaza’da değiştir’i” başlatmış. Bu da yetmemiş; Online’dan al mağazada teslim al demiş. Üstüne bir de bunu yaparsan sana daha uygun fiyat veririm deyince işte sana güzel bir müşteri seyahati. Şimdi en önemli soruuuuuuu; Satış kime yazacak? Online’a yazsak mağaza yeterli motivasyonla destek vermez. O zaman Mağazaya yazalım. Online ile mağazayı destekleyelim demiş ve müşteri memnuniyetini sağlamış. Sizce Halil bey mağazadan teslim yaparken verdiği indirimle kötü bir tüccar mı? Bence çok zeki bir tüccar. İadede kaybettiği marj ve yüklendiği maliyet üstüne bir de kargo maliyeti ve bence en en en önemlisi müşteri deneyimi ama daha önemlisi ayağına 1 daha gelen müşteriye 1 kez daha satış yapma imkanı ile çoook zeki bir tüccar.
- Son olarak Halil Bey yüzbinlerce ürün satılmıyor. Alınan ürünü zamanında ve istendiği şekilde teslim et yeter diyor.
Birkaç notum var. Onları kendime saklıyorum. Rekabet avantajı sağlamak için;))
Diğer konuşmacılar Salur Kardeşler (Bi taksi ve Getir) için ayrı bir yazı yazacağım.
İyi haftalar dilerim.