Carmine Gallo’nun Apple deneyimi kitabında Apple’ın müşteri deneyimini Four seasons Hotel’den aldığını yazıyor. Steve Jobs Ron Johnson’a kimin deneyimini kopyalayabiliriz araştır direktifini veriyor. Apple dahi kopyalıyor ve Apple deneyimi ile yarattığı değeri ürününün fiyatına ekliyor.
Bijan Pakzat aynı ürünü bizden alabileceğiniz en pahalı fiyata alırsınız diyor. Bunların arkasında deneyim var.
D Hotel Maris de gözlemlediğim deneyimler de buranın farkını ortaya koyuyor.
- Personel çok nazik, güler yüzlü ve en önemlisi çözüm üretmek için inisiyatif alıyor.
- Maldives’den kum getirilmiş sahiller bembeyaz
- Otel dolu olmasına rağmen 5 koy olduğu için sanki otel boş gibi büyük bir rahatlık var..
- Neredeyse konuk sayısı kadar personel var.
- Elinde 2 tabakla masasına giden birisinin tabağını alıp masasına kadar eşlik ediyorlar
- Boş duran bir personel balın peteğine kalp şekli çiziyor.
- Neye ihtiyacınız olsa hemen çözüm sunuluyor.
- Tabağımdaki patatesler yolda gelirken döküldüğü için beklediğinden 2 misli patates getiriliyor.
- Her personel İngilizce biliyor.
Bunlar ve bir çok şey olmadan da bu işletme olur muydu? Bence işletme olurdu ama D Hotel Maris olmazdı.
Biz de hizmette rekabet ederek karlı olmak istiyorsak deneyime önem vermeliyiz.