Avrupa Komisyonu, Çin merkezli e-ticaret platformları Temu ve Shein’e karşı önlem alarak güvenli olmayan ürünlerin satışına yönelik yeni düzenlemeler açıkladı. Bu girişim, Avrupa Birliği’ne düşük maliyetli ve potansiyel olarak tehlikeli ürünlerin girişini engellemeyi amaçlıyor. Shein, AB tüketici koruma yasalarını ihlal edip etmediği konusunda soruşturma altında bulunuyor. Bu adım, ABD’nin kısa süre önce Temu ve Shein gibi perakendecileri etkileyen ticaret düzenlemelerini sıkılaştırmasının ardından geldi. 2023 yılında AB’ye yaklaşık 4,6 milyar ürün ithal edilirken, bunların %91’i Çin’den geldi. Komisyon, bu ithalatları denetlemek için yeni takip ücretleri ve tehlikeli ürünleri sevkiyattan önce tespit edecek bir e-gözetim aracı geliştirdiğini duyurdu. Shein, Avrupa makamlarıyla iş birliği yapacağını açıkladı, ancak Temu henüz bir yanıt vermedi.
— Önceki Yazı
Paris’te Küresel Yapay Zeka Zirvesi
Sonraki Yazı —
Amazon Easy Ship ile Satıcılar İçin Yeni Bir Dönem Başlıyor
Bunlar ilginizi çekebilir
E-ticaret gözden düşüyor mu? Serkan Koç Ekotürk TV Ali Çağatay
- Temmuz 28, 2022
EkoTürk TV’de Canlı Ali Cagatay’ın konuğu olarak katıldığım programda; E-ticaret’te ki Gittgidiyor’un kapanması ile başlayan Hepsiburada’nın hisse değer…
Aile Ekonomisi | Eticaret sektöründeki gelişmeler
- Ocak 28, 2022
19 Kasım Cuma 12:10’da Bloomberght TV’de canlı yayındayım. Eticaret sektöründeki gelişmeleri ve tüketicinin döviz krizinde alışveriş alışkanlıklarının eticaret’te…
“Eğer bugün başarılıysak 3-4 sene önce yaptığımız şeylerden dolayıdır”
- Eylül 22, 2020
Jeff Bezos “Eğer bugün başarılıysak 3-4 sene önce yaptığımız şeylerden dolayıdır” diyor. Hiç bir başarı 1-2 senede oluşmuyor.…
Jeff Bezos 1999’da e-ticaret başarısının sırlarını anlattı
- Ağustos 29, 2020
Jeff Bezos 1999’da e-ticaret başarının sırlarını anlatmış. Bu hala geçerli. – Ürün çeşitliliği, – kullanım kolaylığı, – düşük…
İnovasyonda öncelik müşteri deneyimini iyileştirmek olmalıdır
- Ağustos 15, 2020
Amazon arge bütçesi 36 milyar USD. Bu amazon karlılığının 3 katı ve her sene %20-25 oranında büyüyor. Amazon…
“Kapıyı itmeden açık olup olmadığını anlayamazsınız.”
- Eylül 11, 2020
2009’da Turkcell‘den ayrıldığımda uzun süre iş bulamadım. Sonra bir gün markette satılmayan, yalnız distribütörden alabildiğiniz bir şarabı almak…