Sizi herhangi bir sebeple arayan veya sitenizi ziyaret eden müşterilerinize satışı çok kolay yapabilirsiniz. NEDEN mi?
- Ayağınıza gelen bir müşteri mutlaka bir ihtiyaçla veya bir şikayetle size temas etmektedir. Bu ihtiyacı veya şikayet konusu ihtiyacı anlayıp onlara satış yapabilirsiniz.
- Maliyetleriniz Outbound aramaya göre minimum 1/3 oranında daha düşüktür.
- Üstelik yapılan ölçümlemeye göre satış yapılan müşterilerin memnuniyeti yapılmayanlara göre %11 daha yüksek çıkmaktadır.
Peki Inbound’a gelen aboneye satışı NASIL artırırsınız?
Telesatış inbound kanalımızda, potansiyel ve maliyet avantajı fırsatlarına odaklanarak büyütmek için 2011’den bu yana çalışıyoruz. 2011 yılında %3,74 oranında gelen çağrıyı satışa dönüştürürken, 2012 yılında %7,24, 2013 yılında %10,25 , 2014 yılında %10,6 oranında çağrıyı satışa dönüştürdük ve 6,02 mio satış gerçekleştirdik.
Satışın artışı için;
- Kazanmatik adında bir incentive program altyapısı geliştirerek satışçıların odaklanacağı ürünleri ödüllendirme imkanı sağladık.
- Satışçılara; eğitimler verdik, rekabetle motive ettik, başarı hikayelerini yaydık, en iyi ekipleri anlık olarak ödüllendirdik. Her müşterinin segmentine özel faydayı bilgi amaçlı paylaştık.
- Incentive programlarımızı markalaştırarak bir konsept dahilinde yaptık.
- Ekran kabiliyetlerini kullanarak; satışçıların ekranlarına müşterinin eğilimi olan ürünleri satışçılarımızın analizine gerek kalmadan sunduk. Bu sayede doğru müşteriye doğru satışı yapmış olduk.
- Müşteri aradığında daha önce o müşterinin alma eğilimi olan ürünleri agent’ın kulağına fısıldadık.
- Inbound kanalı arayan müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlayarak, outbound’da satışa dönüştürmek üzere lead altyapısı oluşturduk.
Bu sayede Telesatış inbound kanalımızdaki satış başarısı ile başvurduğumuz Stevie Awards’dan Gümüş başarı ödülü aldık.Digital alanda da aynı potansiyel mevcut bunu konuda daha sonraki yazımda bilgi aktaracağım.
Karlı ve bol gelirli satışlar…