BBVA Digital Dönüşüm için Genel Müdür değişikliğine gitti. Dünya nereye gidiyor?

PIN

Merhaba,

Ayakta kalmak için digital dönüşüm gerekliliğini anlamayan firmalar hisse değerlerini düşmesine hazır olmalılar. Bu konuda aksiyon alan BBVA, Vodafone ve Walmart örneklerini ve yorumlarımı sizlerle paylalaşmak isterim.

Mayıs ayı başında BBVA (31 ülke 7.300 şubeye sahip) 7 yöneticisini bir günde değiştirdi. Hedefleri tamamen digital bankacılığa yönelmekmiş.  http://press.bbva.com/latest-contents/press-releases/press-release__9882-22-c-110639__.html  haberden anladığım;

  • Big data önemli
  • Müşteri deneyimini dijital’de yönetme isteği ( Vodafone’da da bu mevcut)
  • Digital müşteriyi anlayan talent yönetimi
  • Digital marketing’in önemi
  • Ama en önemlisi herşeyi merkezi yönetme, grup gücünü ve verimliliğini kullanma isteği hem BBVA’da hem de aşağıdaki Vodafone q açıklamasında görülüyor.

Bu dönüşümü herkesin görmesi önemli. Bu doğru bir yön değişimi. bu gelişmeler çerçevesinde mevcutta giden işimizin paralelinde aksiyonlarımızı planlamamız ve geleceğe yatırım yapmamız şirketlerimize değer katacaktır.

 

 

 

VODAFONE GRUP ÖNEMLİ NOTLAR:

o   Unified communications alanında güçlü bir momentum yakalanmış Avrupa’da 11.3 milyon genişbant abonesine ulaşılmıştır.

ü  Önümüzdeki dönemde giderlerin kontrol altında tutulması yönünde 6 ana odak belirtilmiştir:

o   Channel & commission optimization

o   Tight contract management of incumbents

o   Supply chain excellence (satınalmanın merkezi olarak yönetilmesi)

o   World class shared services (Finans, teknoloji, müşteri ilişkileri gibi operasyonlardaki çalışanların ülkeler arasında ortak kullanılması)

o   Smart design for networks and IT

o   Digital customer experience (Müşterilerin dijital kullanıma yönlendirilerek call center giderlerinin azaltılması)

Wallmart bu dönüşümü 2014 yılında düşen kar marjları sebebiyle başlatmıştı.

Walmart Küçük Formatlara ve Sanal Mağazacılığa Odaklı Büyümeyi Planlıyor

Beklentilerin altında çıkan finansal rapoları sonrası Walmart’ın, 2014 ve 2015’de küçük mağaza ve sanal mağazacılığa ağırlık vereceği açıklandı.

2012 senesine göre %1,6’lık büyüme gerçekleştiren ve $476 milyar ciro açıklayan Walmart’ın performansının, DollarTree ve FamilyDollar gibi agresif fiyat rekabeti sağlayan firmaların etkisinde kaldığı gözlendi.

Buna göre büyük formatların aksine daha iyi performans gösteren Neighborhood Market, Walmart Express ve Walmart On-campus gibi küçük formatlardan 2014’te 120-150 mağaza açılması planlanırken bu rakam iki katına çıkarıldı ve 270-300 küçük formatlı mağaza açılması kararlaştırıldı.

Bunun yanında çift haneli rakamlarla büyüyen sanal mağazacılık alanına daha büyük yatırım yapacağını belirten Walmart, online satış cirosunu 2015’te $13 milyar olarak hedefliyor.

http://www.retailnetgroup.com/digital/post.aspx?id=79823

 

Leave Your Comments