Caddede Su Satan Gülru’dan Satış Eğitimi Aldık.

Şimdi 13 yaşında bir küçük kız size satış eğitimi mi verdi? Vay halinize sözlerini duyar gibiyim. Ama DEĞERLİYDİ ve sizin de okuyunca hak vereceğiniz yıllarca edinilemeyen deneyimleri bize feyz verdi.

Gülru’nun cadde’de su satmaya başladığı gün işe başlamışım. Gülru’yu cadde üstüne koyduğu suları satarken görüp bir kaç su aldım. Sonra bir kaç kez daha aldım. Camdan bakarken Gülrunun sürekli aynı motivasyonla (iki ışık arasında gücünü toplayarak) kırmızı ışıkta su satmasına tanık oldum. Gülru’yu davet edip motivasyonu ve hevesini öğrenmek istedim. Sapık gibi görünmemek için Ezgi ismindeki çalışma arkadaşımdan ofise davet etmesini rica ettim. Gülru geldi. Hikayesini dinledik. Biz 4 kardeşiz. Babamın tekstil işinden kalan penyeleri Metro’da satıyorduk. Kendimize “5 Lira sigaradan ucuz” sloganını bulmuştuk. (Hedef kitlesinin anladığı dilden konuşmuş) Midye satan biri su satıyordu. O 1 hafta tatile gidince su satmaya başladık. Sonra midyeci geldi ve bizi kovdu. O Metro koridorunda satıyordu. Aklıma girişe gitmek geldi. Böylece hem çıkanlara hem de girenlere ilk biz satış yapıyorduk. (Rekabette tıkanmış ve yeni ve daha iyi bir yol bulmuş) Bunu gören Midyeci yeğeni ve 1 arkadaşını çağırıp onların sattığı yerde su sattırmaya ve Gülru’lara sataştırmaya başlamış. (Onlar yine yılmamış.) 2 kardeşi penye’ye dönmüşler. Gülru Atatürk Caddesi Kozyatağı girişinde evlerine yakın yerde su satmaya başlamış. Neden dediğimde öncelikle güvenlik, eve yakınım dedi ama en önemlisi su ısınmasın diye ablası sürekli su tedariği sağlıyormuş.(Tedarik’in zamanlaması ve ürüne göre soğuk veya taze olması önemli) Caddede satarken yayalar çok su almıyormuş ama arabada olanların uzun süre sıcaktan bunaldığını düşünerek arabalara satmaya başlamış. Işık sarı olduğunda suları hazırlıyor sonra koşarak arabaların arasına dalıyormuş. Sonra zaman içinde ki “2 haftada” hangi araba su alır? suratında yorgunluk olan mı alır yoksa sakin olan mı alıra göre gideceği arabayı önceliklendirerek daha fazla satış yapmaya başlamış. (segmentasyon yapmış ve ihtiyaç anını tespit etmiş.) Cuma günü çok önemliymiş. Cuma namazından sonra herkes ya yardım amaçlı ya da cuma namazı sonrası susuz kaldıkları için su alıyormuş. O yüzden bu saatte çok çalışıp tüm gün sattığımı 1 saatte satıyorum diyor. (rekabet avantajını sağladığı anda tüm enerjisiyle maximum fayda sağlıyor)

Gülru’ya bunları yazıp hazırlar bize pzts anlatır mısın dedim. Bilgisayar vardı ama kırıldı tamirde kağıda yazsam olur mu dedi. Tabi dedim. Siz şimdi bunu neden yapıyorsunuz ki dedi. İnsanlar büyüyünce deneyimlerinden dolayı maalesef çaresizlik üzerlerine yapışıyor. Sen yılmadan önündeki engelleri aşmışsın, bunları görüp biz de senin gibi olmaya çalışabiliriz dedim. Ayrıca deneyim satmak daha değerlidir. Sen bunu bize anlatınca tüm günde kazandığından çok fazla parayı kazanabiliyorsun dedim. (Günde 70 TL kazanmak için 70 Tane su satıyor) Neyse ki ikna oldu.

Aslında benim motivasyonumda çocukluğumdaki Babamın esnaf komşusu Rasim amcanın davranışı etkendi. Rasim amca ben 8-10 yaşlarındayken bana bir kutu Tipitip sakızı alırdı. Ben de onları sokakta satardım. İş çok iyiydi. Çünkü sıfır maliyetle %100 kar:) Sonra niyet çektirdiğim zamanlarda niyet çeker kazandığı Teksas Tommiks’leri sahaftan aldığım paranın daha düşüğüne geri satıp, bana kar ettirirdi. Hala Rasim amcayı rahmetle anarım. Kendime sözüm de; sokak satıcılarından ihtiyacım olmasa da bir şeyler almak oldu. Onların heveslerini desteklemek ve bir nebze bir şeyler paylaşmak.
Çok uzatmayayım. Gülru bugün bize geldi ve deneyimlerini aktardı. Ben UMUDUMU kaybedersem artık Gülru var. Onu hatırlar tekrar koşmaya devam ederim.

Yaşı tutsa kesin birlikte çalışmak isterdim. Gülru’ya ekip olarak bir notebook hediye ettik. Belki deneyimlerini yazar ve ilerde iyi bir satış eğitimcisi olur.

Küçük mü? Hayır! Olgun ve en önemlisi yılmadan deniyor iyileştiriyor çalışıyor. Bence DEĞERLİYDİ. Ne dersiniz?

Bunlar ilginizi çekebilir!

O Kadar Sarımsağı O Kadar Şekeri Bana Koysan Ben de Tatlı Olurum

Başarı Denemeye Cesaret Etmektir

Satışta ısrar geçmişte kaldı. Şimdi ilişki ve güven ön planda.

Kaçımız müşterimizin duygularını önemsiyoruz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir