Cem Boyner TUSİAD Büyük Veri Konferansında Öyle Müthiş Şeyler Anlattı ki…

Bir çok konuşmacı dinledim Big data anlattırken uçan kaçan, ama anlattıklarını yapmış olan; Cem Boyner oldu. Eminim ki, Cem Boyner işin detayını çalışanlar kadar bildiği ve takip ettiği için ekip olarak başarıyorlar.

Şimdi okuyacaklarınız eskiden şirket sırrı olarak anılırdı. ama değil. ÖNEMLİ OLAN: yapmak!!!

– Big Data ile ilgili “Okyanusu geçecek de olsanız sizi 3 metre ötedeki su ilgilendiriyor” dedi. Herkesin Big data diye büyüttüğü işin çok basit olması gerektiğini tanımladı.

– Cirolarının %11’i Online mecralardan geliyor. Bunların da %60’ı Mobil’den geliyor. (Şimdi herkes konuyu “ama bir de mobilden bakıp mağazadan alanlar var”diyerek Omni channel’a bağlar ama işte Cem Boyner’in akıllılığı burada devreye giriyor. Sade ve her işinde odaklı. Big Data anlattı)

– Wepublic açıldığında satışlarının %27’sini Hopi aracılığı ile dokundukları müşterilerle yapmış. Önce çevrede oturanlar nasılsa gelecek diye ayırmış (maximum kar için) Sonra Hopi’li olan wepublic müşteri harcama alışkanlığına sahip kişilere Akmerkez civarından geçerken push notification göndermiş. Gelenlere de mağaza içinde 2 saat içinde kullanılabilecek 20 TL paracık hediye etmiş (scare city) ve %27 bedava reklam kanalı ile satış. 2 yıl önce iyi ki Hopi ‘yi kurmuşum demek için iyi bir örnek:)

– Google ve Apple’ın amacının araba yaparak araba satmak değil arabada geçireceğiniz saatleri satın almak olduğunu söyledi ki bu EN ÖNEMLİ konu bence. Artık heryerde seni yönlendirmek istiyorlar. Hayatını kontrol altına almak asıl amaç. Her firma sana gözlük, saat vs birşey takarak seni izlemek istiyor. Çok başaramayan Google gözlük örneği var. Bugün başarısız ama yarın başaracak DENEMEKTE GEÇ KALMAYIN…

– Şu an yaptıkları sistemle; kim hamile kimin 2 yaşında çocuğu var. Hangi şehirler kaça kadar uyanık kalıyor, kim araba, kim servis kullanıyor daha neler neler biliyor ve takip edebiliyorlarmış ki dediğim gibi diğer yapıyoruz diyen firmalar yarısını yapmadıklarını deneyimliyorum.

– Advantage ile indirim sağladıklarını ama Hopi ile puan vererek loyalty ve upsell sağladıklarından bahsetti. İndirim verdikleri geri gelmiyor. Puan kişiyi geri getiriyor.

– Beacon: İstinyepark’a kullanıyorlar. Kim hangi mağazada ne kadar zaman geçirdi biliyor. Bebek mağazasında zaman geçirene çapraz bebek ürünü sunabiliyor.

– Hamile giysisi alanın bedenine göre ne zaman doğuracağını hangi ay 2-4 ay için bebek bezi isteyeceğini ve bebek bezi alanın 2 ay sonra 4-6 ay bebek bezi alacağını bildiğini ona göre teklif ve fırsat sunduğunu söylüyor.

ÇAĞ ATLAYAN CEM BOYNER, çağ atlamak için her alanda işbirliği yapılması gerektiğini vurguladı.

– Kasa’da teklife başladıklarını söyledi. Kasa’dan ayrılan kişiye 50 paracık notification’ı ile şimdi her zaman aldığınız x parfümünde paracıklarınızı 2 kat değerli kullanabilirsiniz fırsatı sunarak satışlarının arttığını paylaştı.

LOKASYON: Şu an Hopi’de %70 kullanıcının lokasyon bilgisini paylaştığını çünki fırsata bu şekilde ulaşmanın keyfini tattıklarını söylüyor. Bodrum’a giden biri Hopi kullanarak Koçtaş’dan alışveriş yaparsa Migros’un X marka yoğurt kullandığını bilen kullanıcı için gel migros’a alışveriş yap diyebildiğinden bahsetti. Bunu lokasyonunu en iyi bilen GSM operatörleri yapamaz. İşte Çağ atlamak bu işbirliği ağı ile oluyor.

Özetle Markaların tüm amacı müşteri ile daha yakın olabilmek. Yakın olmak için insanların yanında ve sürekli kullandığı olmak gerekli.

Cem Boyner’e kattıkları için teşekkür ederim.

Bunlar ilginizi çekebilir!

O Kadar Sarımsağı O Kadar Şekeri Bana Koysan Ben de Tatlı Olurum

Başarı Denemeye Cesaret Etmektir

Satışta ısrar geçmişte kaldı. Şimdi ilişki ve güven ön planda.

Kaçımız müşterimizin duygularını önemsiyoruz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir