Dan Ariely’ye göre;
İnsanlar intikam duygusuyla cezalandırmaktan zevk alıyorlar. Ama Özür dilerseniz intikam duygusu sıfırlanıyor.
İntikam duygusu ile cezalandırma isteği çok kereler gözlemlediğim bir durum. “Bunca zamandır beni kazıklıyorsunuz şimdi ben de rakibinizin ürününü alacağım” söylemlerini defalarca duydum. İnsanlar aldatılmayı sevmiyor ve bunun intikamını almak için zaman kolluyor. Bu çalışanlarınızda da aynı şekilde gözlemleniyor. Eğer çalışan hakettiği değeri görmediği veya çalışmasının karşılığını almadığına inanırsa, çalıştığı şirketin faydasına olacak bir fırsatı görmezden gelecek kadar kızabiliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=TMACYIotNJg video’da izleyebileceğiniz gibi bir güven oyununda güveni kötüye kullanılan kişi, kendi para kaybetme pahasına karşısındakine zarar vermek isteyebiliyor. Hatta bu zarardan ödüllendirildiği zaman olan hazzı duyuyor.
Müşterilerinizi, Çalışanlarınızı, Arkadaşlarınızı, Eşinizi kandırmanız veya onlara zarar vermeniz size çok pahalıya gelebilir. Bilmeden böyle bir şey yapsanız da özür dilemeyi unutmayın:)