E-ticaret gözden düşüyor mu? Serkan Koç Ekotürk TV Ali Çağatay

EkoTürk TV’de Canlı Ali Cagatay’ın konuğu olarak katıldığım programda; E-ticaret’te ki Gittgidiyor’un kapanması ile başlayan Hepsiburada’nın hisse değer kaybı ile devam eden ortamda E-ticaret sektörü nereye gidiyor.

1- Ülke ekonomisinin ve Hükümetin aldığı sermaye kontrolü kararlarları ile yabancı yatırımcı ülkeden çıkma istiyor

2- Türklerin dahi %72’nin üstünde Dövize endeksli mevduat tuttuğu ortamda yabancıların ülkeye yatırım yapmasını beklemek hayal olur.

3- GittiGidiyor bu ülke riski ile kapandı. Hepsiburada’nın hisse değeri bu sebeple 4 milyar USD’den 200 milyona düştü.

4- AliBaba’nın yüksek tutarda yatırımı sayesinde çok akıllı IT ve altyapı yatırımları ve tabi yüksek reklam bütçeleri ile Trendyol pazarı domine etti. Müşterinin ihtiyacı olan tüm ürünleri tek noktada toplayıp Superapp oluşturdu.

5- Trendyol Group’un ve tüm pazaryer’lerinin en önemli 2 eksiği ürün içerikleri ve yurtdışı açılımı olarak göze çarpıyor. Türkiye’nin alım gücünün düşüklüğü maalesef bu şirketlerin Türkiye kadar değerli olmasını getiriyor

6- Türkiye sadece GittiGidiyor’u değil ülke üzerinde bir şirket kültürünü kaybetti. İnsanına, çalışanına, tedarikçisine değer veren bir şirketi kaybetti. Çok renkliliğe inanan kültürün oluşmasını sağlayan başta Öget Kantarcı olmak üzere tüm Gittigidiyor çalışanları tebriği hak ediyor.

7-Türkiye, IT gücü, maliyet avantajı ve yakınlık sayesinde tekstil’de yurtdışında çok değerli bir e-ticaret şirketi çıkartabilir. Bunu Trendyol çok başarılı şekilde lead ediyor ama ben burada sonraki markayı LCWaikiki olarak görüyorum. Ömer barbaros Yiş yönetiminde Avrupa ve Amerika’da lider olacak bir moda markası yaratacağına inanıyorum.

8- Yurtdışında başarılı olabilmek için Müşteri Merkezli yaklaşımı uygulaması şart. Öncelikle müşterinin ihtiyacı ile başlamalısınız. Bu dönemde SHEINmarkası gibi insanların ucuz ve daha hızlı değişen tasarım ihtiyacını anlayıp ürünlerimizi ve hizmetlerimizi müşteri ihtiyaçlarına göre tasarlamalıyız.

9- Türkiye’de ki paralı trafikle gelen trafik sarhoşluğu ile iyi iş yaptığımızı sanıp Türkiye’de kalmadan yurtdışında başarıya koşmalıyız.

0 Shares:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlar ilginizi çekebilir
Daha Fazla

Pazar Yerleri Arasında Rekabet

Ekonomist Dergisi için Özlem Bay ile gerçekleştirdiğimiz “Pazar Yerleri arasında rekabeti” aktardığım ropörtajı ve ana başlıklarını paylaşmak isterim.…
Daha Fazla

E-ticaret’te Black Friday

Apara TV Canlı yayında ŞAFAK TÜKLE ile 12:15’de E-ticaret’te Black Friday’i konuşacağız. Nasıl Gidiyor. Kur artışından nasıl etkilendi.…
Daha Fazla

11.11 & Black Friday Tüyoları

Ali Cagatay ‘ın konuğu olarak EKOTÜRK TV canlı yayınında saat 20:00’de 11.11 öncesi E-ticaret’te satıcıların satışlarını artırmaları ve…
Daha Fazla

GittiGidiyor Trafiğini Kim Aldı?

Temmuz Similarweb rakamları açıklandı. Gittigidiyor’un kapanması ile kaybedilen trafik rakiplerine dağıldı. En yüksek payı 11,7 milyon ziyaret ve…
Daha Fazla

Teknoloji ve Finans

Bu ay 3. TV kanalından E-ticaret konusunda Türkiye ve Dünya’da ki gelişmeleri aktarmam İçin davet aldım. – 2…