Krizden Çıkmak için 5 Adımda Bundle Ekonomisi

PIN

Krizde nakit çok daha değerli. Buna ulaşmak için bir yöntem; müşterilerinizin iştahını kullanarak nakdi yaratmaktır. Bunun için Bundle ekonomisini kullanabilirsiniz.

 

3 farklı firmada deneyimlediğim bu yöntem, cesur fiyatlamalarda her zaman gelir artırıcı ve karlı oldu.

 

Adımlar:

1-  Öncelikle değişken maliyeti düşük ürünlerinizi tespit ediniz

2- Bu ürünleri ana ürününüzle bundle ediniz. Mümkünse minimum 3 ürün kullanınız. Ek ürünlerin fiyatı ana ürüne göre çok düşükse ek ürünlerden 1’den fazla ürünü bundle’a ekleyiniz. Bu kullanım oranını daha da düşürecektir.

3- Bu yeni ürünün fiyatını belirlerken; değişken maliyeti düşük ürünün aktif kullanım yüzdesini tahmin etmeniz gerekir.

4- Örnek fiyatlar: ana ürün 80 TL ek ürünlerin her biri de 50 TL = 3 ürün 200 TL ek ürünlerin aktif kullanım yüzdeleri geçmiş tecrübelerde %40’ı geçmemektedir. Eğer bir ürünü birden fazla bundle’a eklerseniz bu oran %6’lara kadar düşmektedir. Ortalama %30 güvenli bir orandır. Yani başa baş fiyatı: 80 ana ürün+(100 ek ürün*%30=30)=110 TL’dir.

5- Şimdi tüketiciye toplamda 180 TL olan bundle ürünü 110 TL’ye satabilirsiniz.

 

 

***Müşteriler yüksek indirimlerde ihtiyacı olmasa da ana ürüne ek olarak sunduğunuz ürünleri alıyorlar.

 

Fırsatları:

  • Ürün penetrasyonu ile Müşteri şişmanlamıştır ilerde çapraz satış imkanı sağlanır
  • Çekici ürünlerle ana ürünü satıp nakde dönüp ucuz ve karlı finansman sağlanır
  • Müşteri başına cüzdan payınızı artırmış olursunuz

 

Riskleri:

  • Ana ürünün yanında verdiğiniz ek ürünlerin piyasa değerini ucuzlatma riskiniz var.
  • Bundle için kullandığınız ek ürünler çekici değilse satamama riski var
  • Bundle fiyatını ek ürünün kullanım yüzdesinde risk almadan belirlerseniz yine satamama riski var.

 

Leave Your Comments