Personelinize ek fayda vermek, neden şikayeti artırır?

3 arkadaşımdan aynı serzenişi duydum. Personelin koşullarını iyileştirdik ama şikayetleri arttı.

1 tanesi sektörün lideri üretici firmanın Genel Müdürü; Geldiğimde yemekleri yenemeyecek haldeydi. “Tekrar ihale açtım. Fiyatı 2 katına çıkarttım. Hergün ben de yemekten yiyerek denetledim. İçindeki et mikarını, kullanılan malzemeyi yerlerinde kontrol ettim. Yılbaşında ve bayramlarda hediye paketleri hazırlattım. Ama göreve başladığım anda yaptğım memnuniyet anketi ile bu yaptıklarım sonrası yaptırdığım anket arasında memnuniyette düşüş gözlendi.”

 

  1. arkadaşım. 100’e yakın çalışanıyla bir Affiliate Marketing şirketinin ortağı; “masa tenisi, playstation, oyun makineleri aldık. Rahat oturup sohbet edecekleri alanlar oluşturduk. Bayramlarda çikolata ve yılbaşında sepetler hediye ettik. Memnuniyet panımız bunları yapmadan önceye göre düştü.”

 

  1. arkadaşım Azerbaycan’da inşaat şirketi yetkilisi; “Azerbaycan’da kimse çalışana değer vermez. Yemek ve yatacak yer vermezler. Çalışanlar çok düşük maaş alır. Biz yemek çıkartmaya başladık. Yatacak yerler inşaa ettik. Bir tek bizim inşaatta isyan çıktı.

Geçen  gün dostlarımla yemek yiyoruz. Bu konuyu aktardım. Çok sayıda iş yönetmiş Gürdal Kurtulan sorunu tespit etti. “İnsanların hiç bir şeyi yokken şikayet edecekleri şeyler de olmaz. Siz bir şeyler verdikçe şikayet edecek konular oluşturmuş olursunuz.” Diyerek noktayı koydu. Sonra kendimi düşündüm. Şirketim “piyasada yok” “hiçbir şekilde bulunmuyor” denilen arabaların teslimini 1,5 ay geciktirdi diye üzülen şikayet eden arkadaşlarımı ve kendimin ne kadar hatalı davrandığımızı anladım.

 

İnsan ancak kaybettiğinde anlıyor değeri!!!

 

Nasıl daha iyi yaparız?

 

– Bu motivasyonu bilip şikayeti oluşturmamak için iç iletişimi iyi yapmak işe yarayabilir. Araba örneğinde piyasada araç olmadığının bilinmesi önemli olabilir.

 

– Personelden bu iyileştirmeleri birlikte yapıp çabayı ve iyileştirmeyi aktaracak elçileri de işin içine katmak faydalı olabilir.

 

-İç iletişim birimleri çok değerli. Bunları mutlaka şirket bünyesinde bulundurmalı ve gereken yetkiyi vermek de önemli.

 

-Şirket içi gönüllü gruplar oluşturarak onların fikir liderliğinde iyileştirmeler ortaya koysak herkes değişimi daha iyi sahiplenir.

 

Üzülmeyin devam edin. En nihayetinde siz kazanırsınız.

Bunlar ilginizi çekebilir!

O Kadar Sarımsağı O Kadar Şekeri Bana Koysan Ben de Tatlı Olurum

Başarı Denemeye Cesaret Etmektir

Satışta ısrar geçmişte kaldı. Şimdi ilişki ve güven ön planda.

Kaçımız müşterimizin duygularını önemsiyoruz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir