TALK LIKE TED

Carmine Gallo’yu Apple deneyimi kitabıyla tanıdım. Basit örneklerle perakende deneyiminin nasıl yaratıldığını aktarıyordu. Yeni kitabı “Talk Like Ted”…

Carmine Gallo’yu Apple deneyimi kitabıyla tanıdım. Basit örneklerle perakende deneyiminin nasıl yaratıldığını aktarıyordu. Yeni kitabı “Talk Like Ted” çıkınca aldım ama ancak okuyabildim. Okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Carmine Gallo “Yeni fikirlerimiz 21. Yüzyılın para birimidir” diyor. Bu fikirlerimizi doğru bir şekilde sunmakla hayata geçirmek için kaynak bulacağımızı ifade ediyor.Kitapta söylediği 3 kuralını kullanırsak önemli noktaları 3 başlıkta toplayabiliriz.

  • Duyguya hitap etmeli: Öncelikle tutku yaratmalısınız. Tutku yaratmak için önce kendinizin tutkulu olması gerekir. Tutku bulaşıcıdır diyor. Hikaye anlatmalısınız ve bu hikaye kişilerin duygularına dokunmalı. Ted talks’un %65’i hikayeden oluşuyor. Hikayenin güncel hayattan mümkünse yaşadığınız şeylerden oluşması önemli.Ve tutkunuza anlam yüklemek önemli. Richard Branson’dan verdiği örnekte; Richard Branson’ın hedefinin kişileri A noktasından B noktasına uçakla götürmek olmadığını asıl amacının standartların dışında yeni bir şey yaratmak olduğunu söylüyor. Aynı şekilde Starbucks’ın Başkanı ve CEO’su Howard Schultz’un da kahve satmakla ilgilenmediğini Kahvenin asıl görevinin sohbetin başladığı yeri ve ortamı yaratmak olduğunu söylüyor.
  • Yeni bir şey öğretmeli: Bunlar beklenmedik bir şekilde olursa daha da kuvvetli olur. Ted konuşmalarının 18 dakika civarında olduğunu sürenin önemli olduğunu ifade ediyor. Süresi 18 dakika olmalı. İnsanlar 10-18 dakika arasında dikkatlerini dağıtıyorlar. Bunun için tekrar dinleyiciyi yakalamak için işte şok edici ilgi çekici yeni bir şey aktarılmalı.
  • Görsel olmalı: Hatırlanır olması için prezentasyonun görsel olması çok önemli. 3 bölümden oluşmalı. The Rule of Three. “3 nedenimiz var” “just do it” bunlara örnekler. Eğer anlatacaklarınızı sözle anlatırsanız hatırlanma oranı %10 seviyesindeymiş. Ama bir resim eklerseniz bu oran %65’e çıkıyormuş.

“İkna edici şekilde konuşmak günümüzün en önemli kabiliyetlerindendir” diyor Carmine çok iyi bir fikriniz olabilir ama bunu doğru aktaramazsanız hayata geçirmek için destek bulamazsınız.

0 Shares:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlar ilginizi çekebilir
Daha Fazla

Başarı Denemeye Cesaret Etmektir

İş geçmişimde hedeflerimin hep üstüne çıktım ama keyfini çıkartamadım. Nedenini de bilmiyordum. Ulan İstanbul diye bir dizide şöyle…
Daha Fazla

Hayatta kibirden kurtulmak çok önemli

2009 senesinde Turkcell’de pozisyonumun kapatıldığı söylendi. Ben ki o dağları delen çok başarılı Serkan’a bu yapılamazdı. Konunun benle…