Vestel City’de Gördüğüm; İşimize Uygulayabileceğimiz Örnekler

Vestel city ziyareti inanılmazdı. Benim düşündüğüm hiç bir şey üretmiyoruz savımı tamamen değiştirdi.

Gözlemlerimi madde madde aşağıda bulabilirsiniz

1-Hedef Gerçekleştime tabloları büyük bir tahtada herkesin görebileceği şekilde aylık olarak gösteriliyor. Bu benim de bölge müdürü iken tüm bayi sahiplerine yayınladığım gerçekleşme raporlarını hatırlattı. Bayi sahipleri için paradan daha önemli şey, 1. olabilmekti. Bunun gururu için zarar etme pahasına daha çok satışçı çalıştırıp 1. olmaya çalışırlardı. Daha çok satıp daha çok kazandıklarını gördüklerinde de daha da istekli yatırım yaparlardı. Vestel’in örneğinde herkes o tabloda kırmızı görünmemek için daha çok çalışıyorlardır.

2- Çalışan memnuniyeti çok önemli. Neden mi? ürünlerinin %90’ını ihraç ettiği ülkeler biliyor ki mutlu çalışan, daha hatasız ürün çıkartır. Bunu diğer ülkeler satın almalarında kriter olarak uyguluyorlarmış.

3- Üretim Robotlaşıyor: Üretimin uygulanabilir heryerinde Robotlaşıyorlar. Robotları kendileri geliştiriyor. Robotlarla hız, fiyat rekabeti, hatasız ürünler sağlanıyor. Robot’un önünde durup hızını keserseniz şefine uyarı gönderiyor. İnsanlar ise muhabbete devam edip, işlerini aksatabiliyor. Robotlaşmak tüketecek talebi öldürür diye düşünüyorum ama  bir başka firmadaki Genel Müdür arkadaşım “Serkan 10 kişini yaptığı işi Euro 20.000’lik yatırımla robotlarla yapabiliyorum ne yapayım” dedi. Sanırım yapacak bir şey yok değişmek gerek buradaki en önemli konu; ürettiğimizi satacak alım gücünü işsiz kalan insanlarla nasıl bulacağız. Bu konuyu düşünmek gerek.

4- Yurtdışı eğitim veya ziyarete gönderilen kişiden mutlaka işinde uygulanabilecek sektörel örnek veya başka sektörden esinlenerek işlerine uygulayabilecekleri bir şey getirmelerini istiyorlar.

İlham alınacak bir tesis. Mutlaka gezilmeli.

Bunlar ilginizi çekebilir!

O Kadar Sarımsağı O Kadar Şekeri Bana Koysan Ben de Tatlı Olurum

Başarı Denemeye Cesaret Etmektir

Satışta ısrar geçmişte kaldı. Şimdi ilişki ve güven ön planda.

Kaçımız müşterimizin duygularını önemsiyoruz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir