YKB Adios örneğinde yapılan başarılı işler ve hatalar?

PIN

Merhaba,

 

Yaşadığım örneği kısa şekilde aktaracağım. Artık müşteriyi Big Data içinde mass olarak yönetmek yerine daha mikro düzeyde hatta kişiselleştirilmiş şekilde yönetmek gerekiyor. Müşterinin gözü ve imkanları açıldı…

 

YKB Adios kampanyasında yapılan iyi şeyler ve yanlışlar:

 

Kampanyan çekici olsun:  (Çok başarılı)

Adios her 3 ayda 1 kere 4.000 TL harcama yapmam karşılığı 180TL karşılığı puan verdiği bir kampanya gönderiyor. 180 TL düşük gibi görünse de yaptığı uçuş kampanyalarında 3-4 katına kadar uçak bileti alınabiliyor. Bu da uçmayı sevdiğimi bildikleri bana cazip geliyor. Beni yakalıyor.

 

 

 

 

Kampanya çok inişli çıkışlı olmamalı: Tutarı sonraki kampanyada düşüreceksen de orantısız yapma (Başarısız)

Bu 4.000 TL kampanyasını kullanınca sonraki 2 ay boyunca 3.050 TL harcama karşılığı 25 TL öneren bir kampanya sunuyor. 180 TL’den 25 TL’ye düşen bir kampanya müşteride kandırılmış hissi yaratıyor. Düşüş daha orantılı olmalı. Bu 2 kampanyayı dikkate almayıp harcama yapmazsam yine 3. Ayda 4000 TL harcamaya 180 TL kampanyası gönderiyor. Bunu 3. keredir yaşıyorum:)

 

 

Burada Adios 4.000 TL harcama potansiyeli olan müşterisine takip eden ay otomatik 3.050 TL kampanyası  sunmak yerine 3.000 TL 100 TL kampanyası vb bir kampanya yapsa ben harcamamı S&M’a kaydırmam ve otomatik yapacağı 3. Aydaki 4000 TL kampanyasını beklemem.

 

YKB kazancı: Eğer ben bu kampanyalardan faydalanırsam YKB seyahat hattından yurtdışı bileti alabilirim. Eğer Big datayı entegre ediyorlarsa bana o tarihlerde yurtdışı harcama kampanyası sunup diğerlerinden 1 adım öne geçebilirler. Hatta 249 TL olan bilet bedeline ulaşmak için arada sunduğu kampanyalara da katılırım.

 

Özetle: Müşteri bazına inen davranış analizine göre planlanan kampanyalar müşterinin alternatifinin bu denli çok olduğu dönemde maliyetlerimizi düşürmek için önemli bir araç olacaktır. Bunun üzerine düşünmek gerekli.

Leave Your Comments