Krizden Çıkmak için 5 Adımda Bundle Ekonomisi

Krizde nakit çok daha değerli. Buna ulaşmak için bir yöntem; müşterilerinizin iştahını kullanarak nakdi yaratmaktır. Bunun için Bundle…

Krizde nakit çok daha değerli. Buna ulaşmak için bir yöntem; müşterilerinizin iştahını kullanarak nakdi yaratmaktır. Bunun için Bundle ekonomisini kullanabilirsiniz.

 

3 farklı firmada deneyimlediğim bu yöntem, cesur fiyatlamalarda her zaman gelir artırıcı ve karlı oldu.

 

Adımlar:

1-  Öncelikle değişken maliyeti düşük ürünlerinizi tespit ediniz

2- Bu ürünleri ana ürününüzle bundle ediniz. Mümkünse minimum 3 ürün kullanınız. Ek ürünlerin fiyatı ana ürüne göre çok düşükse ek ürünlerden 1’den fazla ürünü bundle’a ekleyiniz. Bu kullanım oranını daha da düşürecektir.

3- Bu yeni ürünün fiyatını belirlerken; değişken maliyeti düşük ürünün aktif kullanım yüzdesini tahmin etmeniz gerekir.

4- Örnek fiyatlar: ana ürün 80 TL ek ürünlerin her biri de 50 TL = 3 ürün 200 TL ek ürünlerin aktif kullanım yüzdeleri geçmiş tecrübelerde %40’ı geçmemektedir. Eğer bir ürünü birden fazla bundle’a eklerseniz bu oran %6’lara kadar düşmektedir. Ortalama %30 güvenli bir orandır. Yani başa baş fiyatı: 80 ana ürün+(100 ek ürün*%30=30)=110 TL’dir.

5- Şimdi tüketiciye toplamda 180 TL olan bundle ürünü 110 TL’ye satabilirsiniz.

 

 

***Müşteriler yüksek indirimlerde ihtiyacı olmasa da ana ürüne ek olarak sunduğunuz ürünleri alıyorlar.

 

Fırsatları:

  • Ürün penetrasyonu ile Müşteri şişmanlamıştır ilerde çapraz satış imkanı sağlanır
  • Çekici ürünlerle ana ürünü satıp nakde dönüp ucuz ve karlı finansman sağlanır
  • Müşteri başına cüzdan payınızı artırmış olursunuz

 

Riskleri:

  • Ana ürünün yanında verdiğiniz ek ürünlerin piyasa değerini ucuzlatma riskiniz var.
  • Bundle için kullandığınız ek ürünler çekici değilse satamama riski var
  • Bundle fiyatını ek ürünün kullanım yüzdesinde risk almadan belirlerseniz yine satamama riski var.

 

0 Shares:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlar ilginizi çekebilir
Daha Fazla

Girişimci Nazım Hikmet gibi olmalı…

Sen yanmasan, ben yanmasam, biz yanmazsak nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa? Nazım Hikmet Oratoryosunu seyrettiğim her seferinde gözlerim doluyor. Girişimcilikle…
Daha Fazla

Show Your Work by Austin Kleon

Merhaba, Şans eseri müze dükkanında karşıma çıkan bu kitap, ucuz yöntemler öneriyor görünse de yeni ve hızlı gelişen…