Krizde nakit çok daha değerli. Buna ulaşmak için bir yöntem; müşterilerinizin iştahını kullanarak nakdi yaratmaktır. Bunun için Bundle ekonomisini kullanabilirsiniz.
3 farklı firmada deneyimlediğim bu yöntem, cesur fiyatlamalarda her zaman gelir artırıcı ve karlı oldu.
Adımlar:
1- Öncelikle değişken maliyeti düşük ürünlerinizi tespit ediniz
2- Bu ürünleri ana ürününüzle bundle ediniz. Mümkünse minimum 3 ürün kullanınız. Ek ürünlerin fiyatı ana ürüne göre çok düşükse ek ürünlerden 1’den fazla ürünü bundle’a ekleyiniz. Bu kullanım oranını daha da düşürecektir.
3- Bu yeni ürünün fiyatını belirlerken; değişken maliyeti düşük ürünün aktif kullanım yüzdesini tahmin etmeniz gerekir.
4- Örnek fiyatlar: ana ürün 80 TL ek ürünlerin her biri de 50 TL = 3 ürün 200 TL ek ürünlerin aktif kullanım yüzdeleri geçmiş tecrübelerde %40’ı geçmemektedir. Eğer bir ürünü birden fazla bundle’a eklerseniz bu oran %6’lara kadar düşmektedir. Ortalama %30 güvenli bir orandır. Yani başa baş fiyatı: 80 ana ürün+(100 ek ürün*%30=30)=110 TL’dir.
5- Şimdi tüketiciye toplamda 180 TL olan bundle ürünü 110 TL’ye satabilirsiniz.
***Müşteriler yüksek indirimlerde ihtiyacı olmasa da ana ürüne ek olarak sunduğunuz ürünleri alıyorlar.
Fırsatları:
- Ürün penetrasyonu ile Müşteri şişmanlamıştır ilerde çapraz satış imkanı sağlanır
- Çekici ürünlerle ana ürünü satıp nakde dönüp ucuz ve karlı finansman sağlanır
- Müşteri başına cüzdan payınızı artırmış olursunuz
Riskleri:
- Ana ürünün yanında verdiğiniz ek ürünlerin piyasa değerini ucuzlatma riskiniz var.
- Bundle için kullandığınız ek ürünler çekici değilse satamama riski var
- Bundle fiyatını ek ürünün kullanım yüzdesinde risk almadan belirlerseniz yine satamama riski var.